معرفی و نصب مدلهای مختلف کانالهای پیش ساخته

هنگامی که به نصب گاتر پیش ساخته برای هدایت آب فکر می‌کنیم، نیازمندی‌ها و پارامترهای متعددی که شامل ابعاد کانال، محل استفاده، مقاومت وزنی مورد نیاز، نوع کف، محدودیت‌های کف‌سازی، قرارگیری لوله‌های خروجی و دیگر مشخصه‌ها می‌شود، باید در نظر گرفته شوند. در این مقاله به بررسی کلیت نصب انواع کانالهای پیش ساخته برای هدایت آب (گاتر) خواهیم پرداخت. ارتباط با کارشناسان ما درباره جزئیات اجرایی و نصب این کانالها همواره ممکن است و در هر مرحله آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در این زمینه خواهیم بود.

متنوعیت مدل‌ها و امکانات اتصال

کانالهای پیش ساخته شرکت نیکول قابلیت اتصال به صورت L و T را بدون نیاز به قطعه جانبی خاصی دارند. این ویژگی باعث می‌شود که نصب آنها در محیط‌های مختلف از جمله بام، تراس، محوطه، آشپزخانه، موتورخانه، دور استخر و زیر دوش‌ها با انعطاف بیشتری انجام شود. همچنین برای تخلیه فاضلاب از کف این کانالها می‌توان از قطعه واسطه خروجی در اندازه‌های مختلف استفاده کرد. در این راستا، انتخاب از بین سایزهای 58، 63، 85، 90، 100، 110 و در برخی مدل‌ها 125 یا 160 میلیمتر امکان‌پذیر است.

 

کاربردهای مختلف کانالهای پیش ساخته

کانالهای پیش ساخته نیکول دارای دو سری مختلف، یعنی سری کانتکتو و سری کنادرین، می‌باشند. کانالهای سری کانتکتو معمولاً برای مکان‌هایی با تردد عابران پیاده همچون بام‌ها، تراس‌ها، محوطه‌ها و آشپزخانه‌ها به‌کار می‌روند. این مدل‌ها با توجه به نیاز به استحکام و دوام در محیط‌های عمومی طراحی شده‌اند. در مقابل، کانالهای سری کنادرین برای فضاهای با ترافیک سنگین مثل رمپ‌های ورودی پارکینگ‌ها یا خیابان‌های شهری استفاده می‌شوند.از گریل استخر نیز میتوان در استخر ها نیز استفاده کرد

نصب کانالهای پیش ساخته در بام و تراس

استفاده از کانالهای پیش ساخته در بام و تراس‌های ساختمان‌ها نقش مهمی در کاهش حجم پوکه ریزی و در نهایت وزن سقف دارد. زمانی که از کف‌شور نقطه‌ای برای جمع‌آوری آب در این مکان‌ها استفاده می‌شود، شیب‌بندی‌های پیچیده و در نتیجه حجم کف‌سازی بیشتری نیاز است. اما با انتخاب سیستم خطی، علاوه بر کاهش احتمال گرفتگی لوله‌ها، شیب‌بندی آسان‌تری نیز ممکن است. در مورد نحوه نصب انواع کانالهای پیش ساخته در بام و تراس، نکته‌ای که باید مد نظر قرار دهید، ایزولاسیون سقف و نحوه اتصال آن به کانال می‌باشد. این موضوع بستگی به جنس و نوع کف تمام‌شده در بام یا تراس دارد. به عنوان مثال، اگر جنس سطح سنگ یا سرامیک باشد یا ایزولاسیون به عنوان کف‌سازی نهایی استفاده شده باشد، نصب ایزولاسیون به کانال روش‌های متفاوتی را ایجاد می‌کند.

راهنمای نصب کانالهای پیش ساخته با اسکچ

در هر کلاس مقاومت وزنی، نوع و ضخامت بتن اطراف کانال می‌تواند متغیر باشد. همچنین نوع متریال استفاده‌شده در کف تمام‌شده نیز بر روی نحوه نصب تأثیر می‌گذارد. در اینجا دو نمونه از نصب کانالهای پیش ساخته از دو شرکت معتبر نیکول فرانسه و هاراتون آلمان را مورد بررسی قرار داده‌ایم. با مراجعه به این اسکچ‌ها، می‌توانید با توجه به نیازهای پروژه‌ی خود و جنس کف تمام‌شده، روش نصب صحیح کانالهای پیش ساخته را انتخاب نمایید.

نتیجه‌گیری

با توجه به پارامترهای مختلفی که در نصب گاتر  برای هدایت آب نقش دارند، انتخاب مناسب‌ترین مدل و روش نصب برای هر پروژه مهم است. از طرفی، رعایت استانداردها و راهنمایی‌های تخصصی در این زمینه، به اجرای بهتر و پایدارتر پروژه‌های ساختمانی کمک خواهد کرد. همچنین همواره می‌توانید با مشاوره کارشناسان ما در انتخاب و نصب کانالهای پیش ساخته بهترین تجربه را کسب نمایید.