انواع گاتر بر اساس جنس

گاترها با توجه به جنس درپوش به 6 دسته تقسیم می‌شوند که هر نوع مختص به فضای خاص خود می‌باشند. برای خرید گاتر، باید به این نکته ویژه توجه کنید.

1 – گاتر استیل

گاتر استیل با درپوش استیل برای هدایت و جمع‌آوری آب ناشی از تخلیه دیگ و قابلمه در هنگام شست‌وشو و نظافت کف انواع آشپزخانه‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی کاربرد دارند. ابعاد و اندازه‌های مختلفی دارند و همچنین ضخامت ورق استیل با آلیاژ 304 نیز به صورت سفارشی تولید می‌شوند. جنس این گاتر پیش ساخته از استیل میباشد

 

2 – گاتر چدنی

گاتر چدنی به نوعی از گاترها گفته می‌شود که درپوش آن از جنس چدن با عرض‌های 13 و 20 سانتیمتر، به دو طرح شیاردار و یا مشبک دارند. این نوع گاتر به علت مقاومت بالا در برابر تردد‌های سنگین و نیمه‌سنگین در فضاهایی که نیاز به استحکام وزنی بالا دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3 – گاتر پلی‌آمید

گاتر پلی‌آمید نوعی از گاترهای پیش‌ساخته با درپوش پلی‌آمید تقویت شده هستند. طبق استاندار جهانی EN1433 در دسته‌ی کلاس مقاومتی C250 قرار می‌گیرند و از دارا بودن استحکام کافی جهت عبور و مرور وسایل نقلیه نیمه‌سنگین و سنگین در کف انواع سوله‌ها و کارخانجات بهره می‌برند.

4 – گاتر ای‌بی‌اس

گاتر ای‌بی‌اس نوعی از گاترهای پیش‌ساخته است که به دلیل داشتن مواد آنتی‌یو‌وی، مقاومت کامل در برابر زردشدن یا تغییر حالت دارند. به همین دلیل بهترین گزینه برای اجرا در محیط‌های باز مانند دور استخرهای داخل حیاط، تراس یا روف‌گاردن هستند.

5 – گاتر پلی‌پروپیلن

گاترهای با درپوش پلی‌پروپیلن به دلیل تنوع بیشتر در طیف رنگی و ابعاد، جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین گاترهای تولیدی هستند. این نوع گاترها در دسته‌بندی کلاس وزنی A15 قرار می‌گیرند و از بالاترین تحمل وزن تا 250 کیلوگرم برخوردار هستند. از این مدل به عنوان گریل استخر نیز استفاده میشود

6 – گاتر گالوانیزه

گاتر با درپوش گالوانیزه در دو مدل با توجه به محل استفاده و کاربری تولید می‌شوند. درپوش گالوانیزه شیاردار عموماً برای فضاهای کم‌تردد یا با تردد نفر مناسب استفاده می‌شود. این نوع گاتر در دسته‌بندی کلاس وزنی A15 قرار می‌گیرند. به علاوه، مدل مشبک آن که به گریتینگ گالوانیزه معروف است، برای فضاهای صنعتی با تردد سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد.