انواع کانال پیش ساخته آب: انتخاب و نصب بهینه

در انتخاب کانال پیش ساخته آب، عوامل متعددی از جمله ابعاد کانال، محل استفاده، مقاومت وزنی مورد نیاز، جنس کف، محدودیت‌های کف سازی و موارد دیگر باید مورد توجه قرار گیرند. در این مقاله، به بررسی نصب انواع کانال پیش ساخته آب (گاتر) خواهیم پرداخت. اطلاعات دقیقتر و نکات اجرایی می‌توانند از کارشناسان ما در اختیار شما قرار گیرند.

گاتر

 

اتصال‌پذیری آسان: مزیت‌های کانالهای نیکول

کانالهای ساخت شرکت نیکول، مدل‌های متعددی دارند که بدون نیاز به قطعه جانبی، به صورت L و T قابلیت اتصال دارند. همچنین برای تخلیه فاضلاب از کف این کانالها، از قطعه واسطه خروجی در سایزهای مختلف می‌توان استفاده کرد. مهمترین مزیت این کانالها در تنوع اندازه‌ها و اتصال‌پذیری آسان آن‌هاست.

کاربردهای مختلف کانالهای نیکول

کانالهای سری کانتکتو از نیکول عمدتاً برای فضاهای با تردد عابرپیاده، مانند بام، تراس، آشپزخانه و… مناسب هستند. این مدل‌ها به دلیل مقاومت و پایداری‌شان در معابر پیاده و فضاهای مشابه ترجیح داده می‌شوند. از طرفی، کانالهای سری کنادرین برای فضاهای تحت تأثیر ترافیک سنگین مثل ورودی پارکینگ‌ها یا خیابان‌های شهری مناسب هستند.

نصب کانالهای پیش ساخته در بام و تراس

استفاده از کانالهای پیش ساخته در بام و تراس ساختمان‌ها تأثیر مهمی در کاهش حجم پوکه ریزی و وزن نهایی ساختمان دارد. زمانی که از کفشور نقطه‌ای برای جمع‌آوری آب در بام یا تراس استفاده می‌کنیم، پوکه‌ریزی بیشتری ایجاد می‌شود و وزن ساختمان افزایش می‌یابد. اما با استفاده از کانالهای پیش ساخته خطی، علاوه بر کاهش خطر گرفتگی لوله‌ها، امکان ایجاد شیب‌های آسان‌تری نیز وجود دارد.

ایزولاسیون سقف و نصب کانالهای پیش ساخته

یکی از نکات مهم در نصب کانالهای پیش ساخته در بام و تراس، نحوه اتصال کانال به ایزولاسیون سقف است. این اتصال بسته به جنس سطح (سنگ، سرامیک و یا ایزولاسیون) و نوع کف تمام شده در بام یا تراس، متفاوت خواهد بود. در تصویر زیر می‌توانید روش‌های صحیح و غلط اتصال ایزولاسیون به کانالهای پیش ساخته را مشاهده کنید.

نصب کانالهای پیش ساخته با توجه به مقاومت وزنی

در هر کلاس مقاومت وزنی، نیاز به میزان بتن اطراف کانال متفاوت است. همچنین نحوه نصب کانال با توجه به متریال استفاده شده در کف تمام شده نیز متغیر خواهد بود. برای انتخاب صحیح مدل کانال و نحوه نصب، می‌توانید اسکچ نصب کانالهای پیش ساخته شرکت‌های نیکول فرانسه و هاراتون آلمان را مطالعه کنید.

با انتخاب درست کانال پیش ساخته و اجرای مناسب، می‌توانید از خدمات بهتری بهره‌مند شده و به ساختمان خود زیبایی و عملکرد بیشتری ببخشید.